Oczywistym jest, że istnieją marki, które są bardziej rozpoznawalne niż inne. To są te znane firmy, których nazwy co i rusz występują w telewizji. Siłą rzeczy firmy te mają znacznie większe obroty, niż mniejsi przedstawiciele konkurencji – więcej ludzi zdaje sobie sprawę z ich istnienia, w związku z czym więcej osób decyduje się na kupno. Wyższa cena tych produktów utożsamiana jest z wyższą jakością tychże rzeczy. Sytuacja tego rodzaju ma miejsce w każdym wypadku, od artykułów spożywczych, po materiały budowlane – wyższa cena i rozpoznawalność marki jest przez ludzi wiązana z wiarą w lepsze parametry techniczne tych rzeczy. To jednak tylko część prawdy. Materiały budowlane produkowane przez znane firmy wcale nie muszą być drogie. Wystarczy zastanowić się nad tym ile kosztują w dzisiejszych czasach kampanie reklamowe. Zwiększone koszty, jakie trzeba brać pod uwagę kupując znane materiały budowlane biorą się po części z tego, że jesteśmy zmuszeni opłacić koszty tejże reklamy – różnica ceny polega więc na tym, że opłacamy niejako to, że znamy produkty które kupujemy. Nie płacimy za jakość, a za rozpoznawalność marki, która nam nie jest do niczego potrzebna. Nie ma co dawać się nabrać na tego rodzaju praktyki.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply