Marka

Marka

Oczywistym jest, że istnieją marki, które są bardziej rozpoznawalne niż inne. To są te znane firmy, których nazwy co i rusz występują w telewizji. Siłą rzeczy firmy te mają znacznie większe obroty, niż mniejsi przedstawiciele konkurencji – więcej ludzi zdaje sobie sprawę z ich istnienia, w związku z czym więcej osób decyduje się na kupno. Wyższa cena tych produktów utożsamiana jest z wyższą jakością tychże rzeczy. Sytuacja tego rodzaju ma miejsce w każdym wypadku, od artykułów spożywczych, po materiały budowlane – wyższa cena i rozpoznawalność marki jest przez ludzi wiązana z wiarą w lepsze parametry techniczne tych rzeczy. To jednak tylko część prawdy. Materiały budowlane produkowane przez znane firmy wcale nie muszą być drogie. Wystarczy zastanowić się nad tym ile kosztują w dzisiejszych czasach kampanie reklamowe. Zwiększone koszty, jakie trzeba brać pod uwagę kupując znane materiały budowlane biorą się po części z tego, że jesteśmy zmuszeni opłacić koszty tejże reklamy – różnica ceny polega więc na tym, że opłacamy niejako to, że znamy produkty które kupujemy. Nie płacimy za jakość, a za rozpoznawalność marki, która nam nie jest do niczego potrzebna. Nie ma co dawać się nabrać na tego rodzaju praktyki.