Niejednokrotnie wizyta w sklepie branżowym wymaga od nas zasięgnięcia rady eksperta. Część informacji czerpiemy z prasy, bądź z materiałów promocyjnych udostępnianych przez producenta sprzętu, którego zakup rozważamy. Szata graficzna stron, czy ulotek, cena, oraz – co najważniejsze – treść komunikatów medialnych mają siłę przekonania nas do kupna takiego sprzętu. Zwłaszcza w przypadku rzeczy, na których nie bardzo się znamy, takich jak materiały budowlane. Zapewnienia producenta o jakości oferowanego towaru mogą być bardzo przekonywujące. Jednak nie należy im do końca wierzyć. Każdy producent chcący sprzedać swoje materiały budowlane będzie próbował wykorzystać nieznajomość realiów prezentowaną przez potencjalnych klientów i próbować wciskać im niekoniecznie prawdziwe informacje. Trzeba zachować szczególną uwagę, jeśli chodzi o komunikaty emocjonalne odnoszące się do właściwości produktu. Trzeba zadać sobie pytanie – co to znaczy „najlepsze materiały budowlane”? W zdaniu zawarta jest ocena rynku, przynajmniej pozornie, bo nie jest napisane od czego i pod jakim kątem te produkty mają być lepsze od innych. Czy chodzi o konkurencję, czy o produkt wybranej firmy? Każdy może napisać, że ich jest najlepsze.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply